.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رانت‌هاي سيماني مانع ساماندهي اين صنعت ميشود

مدير عامل شركت سيمان مازندران گفت: فشار رانت‌هاي سيماني كشور، مانع ساماندهي دقيق اين صنعت مي‌شود.

به گزارش شمال نیوز ، محمد زركش امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در ساري با اشاره به اجراي طرح‌هاي افتتاح شده در سيمان مازندران براي افزايش توليد افزود: سالانه 2 هزار ميليارد تومان فشار‌هاي رانت‌هاي سيماني در كشور مانع اصلي اجراي مصوبه‌هاي كميسيون ماده واحده اين صنعت مي‌شود.
وي اظهار داشت: در اين كميسيون، نمايندگان وزارتخانه‌هاي بازرگاني، صنايع و معادن و همچنين نمايندگان انجمن صنفي كارفرمايان سيمان كشور حضور دارند كه مصوبه‌هاي اخير اين كميسيون كه يكي از مهم‌ترين آنها افزايش قيمت بوده است، عملي نشده است.
مديرعامل سيمان مازندران با اشاره به اينكه طرح‌هاي افزايش توليد سيمان مازندران در دو پروژه تعريف شده است، تصريح كرد: با راه‌اندازي خط جديد توسعه سيمان مازندران، نسبت به سال گذشته روزانه 5 هزار و 300 تن به ظرفيت توليد اين شركت اضافه شده است.
وي تصريح كرد: طرح‌هاي توسعه سيمان مازندران در شهرستان نكا از شهريور سال 83 كليد خورد به طوري كه قرارداد و انتخاب مشاور اين طرح‌ها از اواخر سال 82 آغاز شده بود.
زركش افزود: اعتبارات اين طرح‌ها از محل صندوق ذخيره ارزي در سال‌هاي 82 و 83 گشايش يافت و عمليات ساختماني آن نيز از سال 83 آغاز شده بود.
مديرعامل شركت سيمان مازندران با تاكيد بر اينكه نوسازي خط قديم توليد نيز در دستور كار بود، اضافه كرد: به دليل اجراي طرح‌هاي جديد توسعه‌اي نوسازي خط قديم از آذرماه سال گذشته آغاز شد و در خرداد 87 نيز افتتاح شد.
زركش كل سرمايه‌گذاري براي اجراي اين طرح‌ها را حدود 200 ميليارد تومان اعلام كرد و گفت: براي تامين اين مبلغ، 44 ميليون يورو از حساب ذخيره ارزي، 60 ميليارد تومان از حساب تسهيلات بانك ملي و بقيه نيز از محل آورده سهامداران و فروش دارايي‌هاي شركت وصول شده است.
وي مدت زمان اجراي اين طرح‌ها را 45 ماه عنوان و تصريح كرد: پروژه توسعه سيمان مازندران از پروژه‌هاي عمده استان‌هاي شمالي بوده است كه در زمينه مدت زمان اجرا، ركورد خوبي را ثبت كرد.
مديرعامل سيمان مازندران نياز سيمان استان را 3 ميليون تن اعلام كرد و افزود: نياز ضروري مازندران به سيمان با توجه به موقعيت اقليمي از ارديبهشت ماه هر سال آغاز و تا آبان به اتمام خواهد رسيد.
وي با اشاره به نقش شركت سيمان مازندران در تامين اين محصول مهم عمراني گفت: در حال حاضر روزانه 4 تا 5 هزار تن سيمان به بازار مازندران و گلستان وارد مي‌شود.
زركش با يادآوري اين نكته كه شش استان كشور بحران سيمان دارند، علت اين امر را افزايش كارهاي عمراني و رشد پديده قاچاق در بعضي از استان‌ها ذكر كرد.
وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به بحران احتمالي گاز در زمستان امسال از آغاز ساخت مخازن براي ذخيره‌سازي 25 ميليون ليتر مازوت خبر داد.
زركش اظهار داشت: پيش‌بيني مي‌شود اين ميزان تا 50 روز نياز آينده سوخت سيمان مازندران را تامين كند.
وي تاكيد كرد: صنعت سيمان در كشور صنعتي است كه به تعهدات خود در قبال دولت از نظر توليد عمل كرده و بيشترين تلاش خود را تا 98درصد توليد فراهم كرده است.
زركش خواستار همكاري مناسب مجموعه وزارت صنايع و بازرگاني براي نرخ‌گذاري براساس تورم بالاي 15 درصد شد و تاكيد كرد: از دولت و مجموعه تصميم‌گيران درخواست مي‌شود به تعهدات و توافقات در مصوبات كميسيون ماده واحده پايبند باشند.



استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.072 seconds.